uutishuone

Uutishuoneessa kuulet uusimmat kuulumiset asiakaskokemuksen kehittämisestä, sisältöjen merkityksestä sekä konseptoinnin ja strategian vaikutuksesta asiakaskokemukseen.

Tarina – Suomen aliarvostetuin sana

“Kannattaa lukea Sinuhe egyptiläinen”, vinkkasi mieheni viime viikolla, kun olin ladannut puhelimeeni maksullisen sähköisen kirjastopalvelun, jossa voi lukea ja kuunnella kirjoja kätevästi ilman kirjaston pitkiä jonotusaikoja. “En tiedä, osaanko kuunnella tarinaa”, tokaisin, josta mieheni melkein loukkaantui. Ja saakin loukkaantua, onhan Mika Waltarin Sinuhe egyptiläinen menestyinein suomalainen teos ulkomailla. En kuitenkaan tarkoittanut tokaisuani mieheni ajattelemalla tavalla, […]

0 comments

Luovuus ei ole itsetarkoitus

Asiakaskokemuksen parantamisessa törmään usein siihen, että menestymisen parantamista haetaan kynsin hampain keksimällä uutta. Tuota uutta pidetään luovuutena tai sen merkkinä. Näin saattaa ollakin, mutta sen saattaa ajatuksena tuoda esille henkilö, joka ei millään tavalla koe olevansa luova, koskaan. Olen elämäni kuvannut, kirjoittanut, puhunut, esiintynyt ja soittanut sekä käynyt keikoilla, kunnes lopetin sen 15 vuotta sitten. Ympäristön ja asiakkaiden […]

0 comments

Puhuttelevat viestit ja laadukas sisällöntuotanto

Älä tarjoile höttöä – panosta sisällöntuotantoon ja ansaitse yleisösi sinuun käyttämä aika.  Parin viimeisen vuoden aikana ihmiset on voimakkaasti poistaneet turhia sisältöjä elämästään. Tavaroiden ja muiden aineellisten asioiden konmarittaminen ja dekluteeraaminen (declutter, suom. poistaa turhia asioita) sai huippunsa tänä vuonna, kun ruotsalaisen Margareta Magnussonin kirjoittama kirja Mitä jälkeen jää – Taito tehdä kuolinsiivous (Tammi 2018) […]

0 comments

Kerro tarina, joka saa kiinnostumaan

“Ketä meidän tarina muka kiinnostaisi?” on kysymys, jonka kuulen usein. Toivottavasti organisaatiosi tarina kiinnostaa vähintään kaikkia olemassa olevia asiakkaitasi. Toivottavasti teillä on tarina. On aika paljon menetetty, jos organisaation tarina ei kiinnosta edes olemassa olevia asiakkaita, sillä tarinan avulla asiakkaita voi sitouttaa tuotteen tai palvelun pariin pidemmäksi aikaa. Anna tuotteellesi merkitys kertomalla tarina Olemme siirtyneet […]

0 comments